lauantai 5. helmikuuta 2011

Läs om oss!! IGEN!

Namn: Emelie Ida Gunilla Lahtinen
Ålder: 20
Bor nu: Åbo
Hemort: Vasa
Favorit designer: Eero Aarnio
Favorit (design)produkt: Zic Zac (en stol av Gerrit Rietveld), & Screw Table (av Eero Aarnio)
Jag inspireras av: Eero Aarnio
Vad vill jag jobba med i framtiden: Jag vill resa runt som frilansare
Min dröm som designer: Bilda ett eget design företag
Målet med Stockholm Furniture Fair 2011: Är att bli upptäckt som designer


Namn: Ida (Elin Johanna) Vikman
Ålder: 21
Bor nu: Åbo
Hemort: Jakobstad
Favorit designer: Charles & Ray Eames
 Favorit (design)produkt: Charles & Ray Eames rocking chair (den i plast)
Jag inspireras av: Fina föremål, simpel men funktionell design, människor som lyckats som formgivare. 
Vad vill jag jobba med i framtiden (din nish): Jag vill jobba med produktutveckling inom möbel- eller produktformgivning.
Min dröm som designer: Get rich and famous! :) 
Målet med Stockholm Furniture Fair 2011: Visa världen vem jag är och vad jag har att ge, och förhoppningsvis få en massa nya kontakter.



Namn: Sami
Ålder: 35
Bor nu: Pargas
Hemort: Pargas

Favorit designer: Antonio Gaudi
Favorit (design) produkt: "Formens kontinuitet i rummet"(skulptur)
Jag inspireras av: Naturen

Vad vill jag jobba med i framtiden: Framställa produkter
Min dröm som designer: Arbeta
Målet med Stockholm Furniture Fair 2011: Erfarenhet att skapa en produkt som tilltalar mig i tid till mässan och se hur den bemöts av publiken.



Namn: Camilla Emilia "Hakki" Hagstén
Ålder: 23
Bor nu: Åbo
Hemort: Åbo

Favorit designer: Har ingen favorit, det finns så många fantastiska designers, men måst jag välja så är det Alvar Aalto, för hans teknik att böja trä som han kom på och utvecklade.

Favorit produkt: Thonet stolen
Jag inspireras av: Människor som brinner för design

Vad vill jag jobba med i framtiden: Inredning och tillverkning av unika möbler
Min dröm som designer:Att köra mitt eget race! (vad det betyder vet jag inte än)

Målet med Stockholm Furniture Fair 2011: Att få kontakter, erfarenhet och självförtroende

Namn: Christoffer Dahl
Ålder: 25
Bor nu: Åbo
Hemort: Helsingfors

Favorit designer: Yrjö Kukkapuro
Favorit (design)produkt: Karuselli

Jag inspireras av: Vardagliga föremål

Vad vill jag jobba med i framtiden: Tillverka och designa möbler
Min dröm som designer: Rich and Famous!

Målet med Stockholm Furniture Fair 2011: Produkten såld


Namn: Max Hurmerinta
Ålder: 23
Bor nu: Åbo
Hemort: Åbo

Favorit designer: Varierar konstant, men Zaha Hadid fasst
Favorit produkt: Massor, men Harri Koskinens, Block Lamp tilltalar alltid.

Jag inspireras av: Allting och alla!

Vad vill jag jobba med i framtiden: Något kreativt!

Min dröm som designer: Kombinera design med många olika branscher!

Målet med Stockholm Furniture Fair 2011: Kontakter



Namn: Sara Rif
Ålder: 21
Bor nu: Åbo
Hemort: Pedersöre

Favorit designer: Vilken designer som helst som har lyckats men fortfarande står med båda fötterna på jorden.
 
Favorit produkt: Har ingen favorit produkt, men jag tycker om produkter gjorda i trä, och produkter där man har lekt med olika material med spännande strukturer.

Jag inspireras av: Naturen, människor i min omgivning, musik och japansk kultur.

Vad vill jag jobba med i framtiden: Svårt att välja! Något omväxlande vore bra.

Min dröm som designer: Hitta ett sätt att kombinera mitt jobb med mina övriga intressen.

Målet med Stockholm Furniture Fair 2011: Att skapa kontakter och se hur min egen produkt tas emot av andra. 



Namn: Andreas Lahtivuori
Ålder: 23
Bor nu: Åbo
Hemort: Karis

Favorit designer: Livet och erfarenhet.

Favorit produkt: Innovativa och banbrytande typ hjulet.

Jag inspireras av: Människan.

Vad vill jag jobba med i framtiden: Att ge form.

Min dröm som designer: Att få möjlighet att prova så många nya saker som möjligt.

Målet med Stockholm Furniture Fair 2011: Att ha en bra tid.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti